Lauren James: Poslední začátek

by - 9/02/2017

The Last Beginning

Lauren James / Romana Bičíková / První konec #2

Vydáno roku 2016 (VB) a roku 2017 (ČR)

CooBoo / 343 stran / pevná vazba

Fantasy / Dívčí romány

Před šestnácti lety zmizeli teenageři Katherine a Matthew beze stopy po skandálu, který otřásl světem. Clove Sutcliffová je ale nyní odhodlaná své dlouho ztracené příbuzné zase najít. Jenže kde začít hledat pár, který se podle všeho v každém klíčovém historickém okamžiku reinkarnuje? Kdo vlastně byli Kate a Matt? Proč se rodili zas a znova? A kdo je tajemná Ella, která se Clove během pátrání znovu a znovu připlétá do cesty? Na Clove čeká záhada, kterou musí vyřešit v minulosti, a láska, již musí najít v budoucnosti.



Knihu koupíte na stránkách Albatros media nebo v nakladatelství CooBoo. 

Výsledek obrázku pro srovname logo


Můj názor

Série je ideální číst za čerstva bez velkých časových prodlev, abychom nezapomněli příliš detailů, někdy i dokonce zásadní fakta. Proto jsem se do pokračování Prvního konce (recenze zde) pustila co bez zbytečného otálení. I druhý díl nese velmi poeticky a libozvučně znějící název Poslední začátek a opět se pyšní nádhernou obálkou. Ta se mi líbí dokonce ještě více než u Prvního konce, je opravdu krásná a skvěle knihu vystihuje.

Hlavními postavami zde překvapivě už nejsou Matt a Kate, ale jak už nám naznačil závěr minulého dílu, role vypravěče se ujala jejich dcera Clove. Dívku vychovávali strýc a jeho manželka, aniž by dlouhou dobu tušila, kdo jsou její skuteční rodiče. Až ve svých šestnácti se dozví pravdu a je samozřejmě odhodlaná Matthewa s Katherine co nejrychleji najít. A nebojí se dojít si pro ně i do daleké minulosti.

Už od první stránky jsem si s radostí povšimla, že kvalita autorčina stylu o kus stoupla. Vyprávění se mi zdálo plynulejší, živější a více návazné. Příběh působil mnohem uceleněji a nechyběl mu řádný spád, děj nikdy zbytečně nestagnoval, nebo se ho autorka nepokoušela násilně protahovat. V knize naleznete nejn mnoho akce, ale i napětí a svižné rozhovory vždy k věci. Ani v Posledním začátku nechyběly nejrůznější vložky v podobě deníkových zápisů, policejních záznamů, e-mailových či chatových konverzací, což knize samozřejmě přidává na atraktivnosti a čtivosti.

Pokud máte rádi cestování časem a všechny komplikace a kličky s tímto fenoménem spojené, v Posledním začátku si ji užijete až dost. Příběh se odehrává zejména v budoucnosti a v roce 1745, ale zabrousíme i do jiných časových období. Rozhodně budete muset zapojit mozkové závity, protože nejednou je opravdu složité pochopit, jak rozsáhlý dopad skoky v čase mají a kolik věcí ovlivňují.

Přesto má Poslední začátek také své chybičky. Vadily mi zejména nejrůznější drobné či větší nesrovnalosti, na které jsem během čtení narazila, nemohla jsem ignorovat ani určitou naivitu v řešení situací a v reagování postav. Autorka však odvedla mnohem lepší práci s detaily než v předchozím díle, nicméně i zde byl děj místy nedotažený a zbytečně urychlený. Clovein charakter působil pestřeji a propracovaněji, přesto o dívce jako o postavě nemohu říct, že by mě výrazněji zaujala.

Celkově se mi Poslední začátek líbil mnohem víc než První konec. Ten mě totiž zanechal zmatenou a dost na rozpacích, naštěstí se však většina věcí v následujícím díle rozpletla a vyjasnila. Kniha se mi četla moc dobře, vůbec mi nevadilo, že přibylo více klasického textu a méně grafických vsuvek. Děj se hezky rozjel, udržoval si příjemně svižné tempo, které jsem bez problému stíhala, až nakonec vygradoval do ucházejícího finále. Pokud vás třeba první díl tolik nezaujal, věřte mi, že pokračování je mnohem lepší a knihu vám určitě doporučuji.

Hodnocení 

Obálka
90%

Příběh
80%

Za knihu nesmírně děkuji společnosti Albatrosmedia a nakladatelství CooBoo.
Výsledek obrázku pro albatros mediaVýsledek obrázku pro cooboo

You May Also Like

6 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Teprve se chystám na první díl, cestování časem mě třeba v Drahokamech bavilo,tak doufám, že i tahle série mě chytne :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je skvelá recenzia, knižka zneje celkom skvele, aj keď som o nej ešte nepočula a nečítala! však obalom by ma určite veľmi zaujala :).

    KEJMY | GIVEAWAY .

    OdpovědětVymazat
  3. Říkáš, že je pokračování lepší, než první díl? Mno možná dám knize šanci, poněvadž po prvním dílu jsem se sérií chtěla seknout.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)