Život knihomola (May) - Měsíc obálek

by - 6/01/2016

Ahoj,
sama nechápu, jak je to možné, ale za měsíc květen jsem se opravdu činila, co se čtení týče. Na jednu stranu si stěžuji, jak málo času na všechno mám, ale číst stále stíhám, takže to asi nebude tak žhavé, nebo bych si měla přehodit priority ;)
Louskala jsem totiž jednu knížku za druhou a na konci měsíce z toho vylezlo velmi působivé číslo, proto si myslím, že si květen zaslouží vlastní shrnutí a zhodnocení.

Přečetla jsem...

Musím říct, že tento měsíc jsem si vybírala knihy se samými krásnými obálkami!


Hodnotím...

Dopisy na konec světa mě zaujaly nejen díky krásné obálce, ale také kvůli způsobu zpracováním vyprávění a koneckonců i samotnému ději. Moje očekávání pak splnily do puntíku. Recenze.
Spočítej hvězdy jsem hravě přelouskala během chvilky, jednalo se o stejně miloučkou knihu se silným tématem jako byl Dárce. 
Nebe je všude je vlastně dobrá kniha, trochu zvláštní s pořádně kontroverzní hlavní hrdinou, ale neupírám jí její kvality. Bohužel jsem ji četla skoro hned do Dopisech, které jsou v porovnání s Nebem mnohem lepší, což nechteně zvýraznilo nedostatky.
Vůbec nechápu, proč jsem kdysi četla Lovce, nicméně jsem si řekla, že když už mám za sebou jedničku, dojedu celou sérii do konc,e a vrhla jsem se na Doupě. Bohužel se na něm projevilo prokletí druhého dílu, byl spíš překlenovací. Navíc se jedná o přesně ten typ knihy, kde se postavy chovají děsně nereálně, mají samé nereálné řeči a celkově působí příliš dokonale a vyumělkovaně.
Smolná sezóna mě zase nalákala hlavně na svoji úžasnou obálku. Má ale své kvality, je to sice trochu výstřední a místy až moc fantazijní dílo, dokonale si ovšem pohrálo s mými smysly a díky autorčině barvitém stylu plném metafor a obrazů jsem se nemohla odtrhnout od čtení. Recenze.
Komiksy jsou žánr, se kterým se zatím jen lehce oťukávám. Téměř 500-stránkový Sochař byl pro mé začátky dobrou volbou, fantastický příběh se silnou psychologickou podsložkou měl nejen dobře propracovanou grafiku, ale také zajímavý nápad a děj.
Do třetice všeho dobrého, je tu Inferno. Přiznávám, že obálka se mi opět moc líbí. Série si naštěstí po méně zdařilé dvojce vylepšila reputaci a akcí nabité finále se autorce povedlo. Na druhou stranu jsem ráda, že Zakázaná hra má jen tři díly.
Z Pusheen: Já, košišta je ve výsledku nejvíc nadšený můj malý bráška, který se do téhle chlupaté koule zamiloval a neustále má knihu po ruce. Můj názor? Je to sice neuvěřitelně roztomilé a milé, ale zdá se mi skoro jako ztráta papíru... Pro slabší chvilky a pro zlepšení nálady je Pusheen jako dělaná.
Detektivky moc nečtu, což je možná důvod, proč jsem skoro z každé, která se mi po dlouhém zvažování dostane do ruky, nadšená a překvapená. Všude kolem černý les si však moje chvály zaslouží právem. Napětí gradovalo postupně, dech se mi tajil, musela jsem číst stále dál. Námět a jeho zpracování bylo dobré, rozuzlení ještě lepší! Recenze se chystá...

Kniha měsíce...



Vybírat jednu jedinou knihu za celý měsíc (zvlášť když je devět možností!) mi jednou zlomí srdce, protože jsem šíleně nerozhodná a kromě toho jsem za květen přečetla hned několik vážně skvělých knih! Ale i přesto... Dopisy na konec světa jim asi vévodí.

Statistiky...

Je to neuvěřitelné, ale tentokrát se mi povedlo přečíst 9 knih během jednoho měsíce. Uznávám, že do toho patří jeden komiks a jedna obrázková kniha s naprostým minimem textu, ale i tak je to na moje poměrný a všeobecné vytížený úctihodný výsledek! Počet strany vychází na krásných 2485
Našstěsti se mi povedlo vyhnout se novým sérií a navíc jsem jednu (Zakázanou hru) zdárně dočetla až do konce.
Většinu knih jsem si půjčila v knihovně, konkrétně 6 kousků. Zbylé jsou moje vlastní.

Ulovila jsem...


Bez nových přírůstků by článek byl kompletní! Na konečném počtu úlovků má velký vliv moje účast na Světě knihy. Celkem mi za květen do knihovničky přibylo 9 knih.


Ze Světa knihy jsem si přivezla těchto pět úlovků: Oživovatel, Zítra se bude zabíjet, Ta, jež čeká, Spalující nenávist a Temné stezky. 


 Recenzních výtisků se také urodilo mnoho, celkem čtyři. Všude kolem černý les a Běsnící světlo od Ledy, Smolná sezóna od Martinusu a Mechanických anděl od Megaknih. Děkuji!

A jak se vedlo vám?

Obálky knih jsou z: bux.cz, cochces.cz,  fragment.cz, cooboo.cz, popron.cz, datbazeknih.cz

You May Also Like

22 komentářů

  1. Na rozdíl ode mě ses hodně činila :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, přečetla jsi toho hodně a máš super přírůstky :) Přeji hezké čtení a hodně přečtených stránek do dalšího měsíce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, krásná bilance :) Přeji, ať je i červen podobně úspěšný :) Měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím červen není zdaleka tak silný měsíc jako květen, ale nevadí ;)

      Vymazat
  4. Koukám, že se ti květen opravdu povedl! Sama se na Dopisy a Nebe chystám (teda, lépe řečeno, ráda bych to stihla než umřu), tak uvidíme. Na Všude kolem černý les mě lákáš už asi jako čtvrtý člověk, tak se třeba poddám a taky ji zkusím. No, abych to ukončila, hezká bilance. :)

    A přírůstky máš taky parádní. Já osobně bych hned čapla Mechanického anděla, protože Shadowhunterovské série jsem ještě nečetla a ráda bych začla. A Smolná sezóna se mi líbí snad už jenom kvůli tomu obalu (ano, soudím knihy podle obalu, jsem zrůda). Takže jo, tvůj květen se mi moc hodně líbí. :)

    Tak ať je to i v červnu tak pěkné, měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se prostě zadaří :D
      Předpokládá e v brzké době umírat nechystáš, takže to třeba i stihneš :) Jen se tomu poddej, je to skvělá kniha.

      Mně také, co si budeme povídat :)
      Děkuji moc.

      Vymazat
  5. Super článok :) Veľmi sa mi páči :)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, devět knih je skvělé číslo :) Přála bych si mít tolik času na čtení :D
    Opravdu samé krásné obálky :) Obzvlášť Dopisy na konec světa mají dokonalou obálku a na knihu jsem hrozně moc zvědavá, takže jen doufám, že si ji brzy pořídím a přečtu :)
    Nebe je všude mám půjčené z knihovny, také jsem na to zvědavá, ale zatím jsem žádné nadšené názory neslyšela, tak se mi do toho zatím až tak nechce. A Smolná sezóna už na mě čeká na poličce pár dní a opravdu se na ni těším :)
    Krásné knihy, jak přečtené, tak koupené :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vůbec nevím, kde jsem ho tolik vzala, zrovna při takovém množství písemek a učení :o
      Říkám si, že Dopisy mají snad nejskvělejší obálkou, kterou jsem kdy viděla!
      Nebe není vůbec špatné, ale je trošku zvláštní a podivínské ;)
      Děkuji :)

      Vymazat
  7. S krásnými obálkami máš naprostou pravdu. Poprvé po dlouhé době můžu taky říct, že znám všechny zmíněné knihy. Zatím jsem sice nečetla ani jednu, ale rozhodně se chystám na Všude kolem černý les, Smolnou sezónu a dost možná i Dopisy na konec světa :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zrovna skvělý výběr, všechny tři knihy mohu vřele doporučit :)

      Vymazat
  8. Super bilance, devět knih je opravdu skvělé číslo. Moc mě zaujal především Sochař, na kterého se určitě chystám a Všude kolem černý les jsem minulý měsíc vyhrála a nemůžu se dočkat, až se do knihy pustím :)
    Měj se krásně, Magdi, a ať se červen taky tak vydaří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, sama jsem jím byla příjemně překvapená :)
      Doufám, že se ti Všude kolem černý les bude líbit tak jako mně :)

      Vymazat
  9. Skvělý článek! :) Okamžitě si Dopisy a Sochaře přidávám na seznam, protože vypadají vážně dobře! A devítka je naprosto suprové číslo. Já za květen díky maturitě a přijímačkám na vysokou nepřečetla ani jednu jedinou knížku. :D Akorát mám jednu rozečtenou – a zrovna Mechanickou princeznu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že teď po maturitě máš a čtení času spousta :)
      K ní jsem se ještě bohužel nedostala, ale snad se to brzy změní :)

      Vymazat
  10. Dopisy na konec světa i Všude kolem černý les jsem četla a naprosto s tebou souhlasím- jsou to úžasné knihy! :)
    Běsnící světlo už mám také přelouskané a je to prostě knižní skvost (o vlásek lepší než Dopisy!) :)
    No a Smolná sezona s Oživovatelem na mě čeká v knihovně :)
    Krásné shrnutí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že máme stejný názor :)
      To bych neřekla, pro mě zůstávají Dopisy lepší ;)
      Máš se na co těšit! :)
      Díky moc.

      Vymazat
  11. Dopisy na konec světa má pěknou obálku :-) jé, koukám, že čteš Clareovou, já zrovna louskám Nástroje smrti, teď jsem začala třetí díl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, ta obálka je úžasná!
      Nástroje smrti jsem bohužel nečetla, začala jsem s Pekelnými stroji :)

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)