Recenze: Záblesk budoucnosti

by - 5/21/2016

zdroj
FlashForward - Vzpomínka na budoucnost

Režie: David S. Goyer, Michael Rymer, Bobby Roth, Nick Gomez, Michael Nankin, John Polson,Constantine Makris
Vznik: USA, 2009
Žánr: Drama, sci-fi
Délka: 1 série, 22 x 45 minut
Hrají: Joseph Fiennes, John Cho, Jack Davenport, Sonya Walger, Zachary Knighton, Christine Woods, Peyton List, Courtney B. Vance, Brían F. O'Byrne, Annabeth Gish, Lee Thompson Young

Z ničeho nic se objeví tajemné světlo a téměř všichni lidé na světě padnou do bezvědomí. V tomto stavu před očima vidí vlastní život, jak bude vypadat za šest měsíců. Jednotka elitních agentů FBI se snaží záhadu vyšetřit a lidé si začnou uvědomovat, že budoucnost se vždycky může změnit. Najděte odpovědi a pronikněte ještě hlouběji do příběhu plného hádanek díky skvělému bonusovému materiálu. Uvidíte mimo jiné i celou sérii od pilotního dílu až po poslední epizodu. Uslyšíte, jak natáčení vnímali herci a štáb, a budete mít příležitost znovu prožít každý nečekaný dějový zvrat v celé sérii.
(csfd.cz)

Můj názor

Haleluja! Představuji vám svůj první seriál, který jsem úspěsně dokoukala až do konce. Na jednu stranu je tu sice fakt, že má pouze jednu sérii o 22 dílech, ale i přesto to mohu na moje poměry považovat za veliký úspěch. Řeč je o Záblesku budoucnosti.

Serial mě oslovil a uhranul díky svému perfektnímu, napínavému a akcí nabitému úvodu, který mi bez nadsázky vyrazil dech. Hned po prvním díle jsem měla milion otázek, na které jsem potřebovala znát odpověi. Sžírala mě nejistota, protože jsem si vůbec nedokázala představit, kdo nebo co může za celosvětový výpadek. Jen si to představte: každý člověk na Zemi na 2 minuty ztratí vědomí a během tohoto stavu vidí něco, co se v jeho životě odehraje za půl roku. Jak je to možné? Může mít masová ztráta vědomí vůbec nějaké logické vědecké vysvětlení? A vyplní se tyto vize?

Zkrátka Flashforward se do děje vrhnul po hlavě a od začátku měl krásně našlápnuto. Laťku posadil vysoko a připoutal moje oči k obrazovce. Během následujících dílů se pak začala mučivě pomalu skládat mozaika plná střípků, ale s každým novým kouskem rostla moje neodbytná touha dozvědět se pravdu a kompletní pozadí události.

Jména herců, kteří v seriálu účinkovali, mi sice nic neříkaly, to ovšem automaticky neznamená, že se jednalo o nekvalitní výkony. Své role ztvárnili dobře a přesvědčivě, s žádným účinkujícím aktérem jsem neměla problém, že by mi třeba nesedl do své role nebo mi byl nepřekonatelně nesympatický. Nejvíc jsem si oblíbila asi Dmitriho a jeho představitele Johna Cho. Věřím, že rozpočet musel být vysoký, protože použité kulisy jsou velmi zdařilé a působí realisticky.

zdroj

Další zajímavostí, které mě zaujala, jsou určité morální nebo etické otázky a důsledky plynoucí z vizí každého člověka, především hlavních postav. Představte si například, že byste ve svém záblesku viděli, že vedle vás v posteli neleží váš manžel, ale naprosto cizí muž, kterého jste nikdy předtím neviděli. Co s tím udělate, jak se zachováte? Že mají režiséři svůj nápad dobře promyšlený a rozpracovaný, dosvědčovaly rozvětvené, ale zároveň velmi zajímavě propojené osudů hrdinů, jež se překvapivě splétaly a střetávaly, nebo zase naopak rozdělovaly.

Zní to skoro jako pohádka, jako by se jednalo o dokonalý seriál. Ano, některé záblesky měly nakonec velmi překvapivé vyústění a velké finále se mi také líbilo, je tu však jedno velké ALE. Jak už jsem zmiňovala, Flashforward nasadil prvními díly laťku až do nebes a dlouhou dobu se mu dařilo udržovat stejnou kvalitu, nicméně v jistém bodě začala bohužel (závratně) klesat (tuším 16., 17. epizoda). Ke konci série se čím dál tím častěji objevovaly logické nesrovnalosti, mezery a děj byl násilně urychlován a přeskakován. Snaha tvůrců dotlačit ho na určité místo kazila požitek a mnohdy mi připravila chvilky plné nepochopení. Vytratila se moje radost z každého šokujícího odhalení, protože najednou jich bylo tolik a to dokonce bez řádného důvodu a vysvětlení, zbytečně složité a bezdůvodně překombinované.

Záblesk budoucnosti považuji za velmi dobrý seriál. Od začátku byl svižný, napínavý a nechával mě beznadějně se topit v otázkách, přičemž odpovědi se objevovaly jen pozvolna. Co mi nebylo řečeno/ukázáno, to jsem nevěděla. Seriál v sobě něco, díky čemuž jsem okamžitě propadla jeho kouzlu. S přibývajícími díly ovšem úroveň spadla dolů, režiséři se do příběhu možná trošku zamotali a Záblesk budoucnosti mě už bohužel tolik nebavil. Další série určitě byla v plánu,protože po skončení 22. epizody stále zbývá mnoho nezodpovězených otázek, respektive jich ještě spousta přibylo. 

Jen mi prosím poraďte, co mám zkusit dál :)

Hodnocení
80%

You May Also Like

13 komentářů

  1. Super recenze! Tohle mě nakoplo si tenhle seriál hodit mezi ty, na které bych se jednou mohla podívat (tedy pokud vůbec se k tomu dokopu:D). Já před nedávnem psala recenzi na knihu, která se váže k tomuhle filmu. :) http://coffeewithsachi.blogspot.cz/2016/05/recenze-flashforward.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blíží se prázdniny, třeba se čas najde :)
      To se určitě podívám, knižní předloha mě zajímá! :)

      Vymazat
  2. O tomhle seriálu slyším asi prvně. Naštěstí se ale jedná o žánr, kterému holduji a když tak poslouchám jaký měl šmrnc už na začátku, možná by nebylo úplně marné ho zkusit. Že se kvalita s přibývajícími díly snižuje, to je bohužel poměrně normální.
    Já jsem v oblasti seriálů hrozná, mám jich rozkoukáno nevím kolik X a u většiny jsem se navíc zasekla na mrtvém bodě. Asi jediný seriál, který mě v několika posledních týdnech fakt baví a dívám se na něj pravidelně, je Tělo jako důkaz :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku je to fakt jízda!
      Já se právě snažím krotit, abych mêla rozkoukané max. 2, 3 seriály - jeden epizodový pro pobavení a pak akční/temnější nějaký s příběhem :) Ale je to těžké :D

      Vymazat
  3. Skvělá recenze!! :)
    Určitě se musím na seriál podívat!! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super recenze :D Na tenhle seriál jsem už chtěla začít koukat, ale pak se mi to nějak vykouřilo z hlavy, takže děkuji za připomenutí :D

    OdpovědětVymazat
  5. Viděla jsem jen kousek a ani ne celé díly. Bylo mi jasné, že to bude zamotané jako Ztraceni, což mě nebavilo. Já byla třeba spokojená s Sherlockem (Cumberbatch, Freeman). Ale je to jen kraťoučký seriál. Jedna řada má jen tři díly. Ale stojí to za to...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ztraceni jsem snad taky zkoušela, ale moc mě nechytli, příliš roztahané, na moc dílů a sérií.
      O tomhle seriálu jsem od kamarádů slýchala hodně a chystám se na něj :)

      Vymazat
  6. Skvělá recenze. :) Neviděla jsem, ale po tvé recenzi se urřitě zkusmí kouknout. :) Stejně hledám něco nového na koukání.

    OdpovědětVymazat
  7. Bylo to jako filmový trik, když mi doktor Edede přivedl mého manžela do 24 hodin, vyzkoušel jsem mnoho způsobů, jak dostat mého muže zpět, ale vždy se setkávám se špatnými lidmi, dokud jsem nemyslel doktora Ededeho radu každému, kdo má stejný problém kontaktujte ho na Ededetemple@gmail.com nebo Whatsapp +233235887825 Slibuji, že vás nikdy neodradíme.

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)