Drákula: Neznámá legenda

by - 3/23/2015




Režisér: Gary Shore
Délka: 92 minut
Premiéra: 2014 (USA)
ŽánrFantasy, drama, akční, válečný
Herecké obsazení Luke Evans, Dominic Cooper, Sarah Gadon, Zach McGowan, Paul Kaye, Art Parkinson, Charles Dance, Dilan Gwyn, William Houston, Ronan Vibert, Noah Huntley, Thor Kristjansson, Ferdinand Kingsley, Arkie Reece, Jakub Gierszał




Než se stal Drákulou, byl Vladem III., vládcem malé zemičky jménem Transylvánie, která se krčila ve stínu mocné osmanské říše. Dobře věděl, že jakýkoli odpor proti silnému sousedovi by znamenal jeho konec. Když ho však sultán „požádá", aby mu poslal tisíc chlapců včetně jeho vlastního syna coby čerstvé rekruty do armády, rozhodne se neuposlechnout. Aby porazil zlo a odvrátil nevyhnutelné, spojí se se zlem mnohem větším. Stane se Drákulou. Nezničitelným démonem, který je schopný porážet obrovská vojska, ale který zároveň ztrácí ty, jež svým zoufalým aktem zachránil. Své nejbližší.
(www.csfd.cz)



Můj názor

Když jsem se rozhodla podívat se na tenhle film, byl to spíš takový impulz, náhlé rozhodnutí, že se na něj večer určitě podívám. Na ČSFD jsem na něj četla dost negativní komentáře, ale s tím jsem si hlavu nelámala. Tušila jsem, že tohle bude film pro mě. A taky, že byl. 

Pokud si chcete Drákulu užít, musíte nejdřív z hlavy vypustit všechno, co vám do ní pracně natloukali v hodinách dějepisu. Hollywood se totiž s historickými fakty moc nepáře a Drákula: Neznámá legenda je toho přímo vzorovou ukázkou. Neberte si nijak k srdci, že sultán, který se ukazuje ve filmu, má být zabitý až o pár nedůležitých let později, či jiné další nesrovnalosti a vůbec celou absurdnost situace. Pokud tohle, moji drazí milovnicí dějepisu a pravých historických faktů, překonáte, máte šanci na skvělou podívanou. 

Přesně tak jsem to udělala i já. Vypnula jsem a nechala se unášet akčními scénami na obrazovce. Jestli vás vyděsilo, že film má pouze 92 minut, což je ve fantasy žánru z jistého ohledu na film docela málo, nestresujte se zbytečně. Podle mě je délka filmu ideální, dost velká na to, abych si Drákulu užila. Film byl nabitý skvělými akčními scénami, velkolepými pohledy na bitevní pole, doplněn i o krásnou scenérii v pozadí, co se kulis týče, středověk byl napodoben věrohodně a já se spolu s hlavním hrdinou ocitala v temných vodách doby téměř zapomenuté. Tempo bylo svižné, nenudila jsem se ani na okamžik, právě naopak jsem lačně hltala každou scénu a film si užívala.


Co se postav týče, za hlavní hrdinu u mě mají tvůrci velkou jedničku s hvězdičkou, protože Luke Evans jako transylvánský vládce jen zářil, role mu padla jako ulitá a postavu ztvárnil dokonale. Začínám mít dojem, že on se na role různých princů a králů a jiných středověkých osob neskutečně hodí. Ani proti ostatním postavám nic nemám, podle mě je vybrali skvěle. Sultán byl správný záporák, takový trochu slizký, a takhle bych mohla pokračovat dál. Jedinou výtku bych měla k arciupírovi, tomu, který Vladovi předal  moc temnoty. Ani v nejmenším mě neděsil. Čekala jsem nějakou stvůru, ale to, čeho se mi dostalo, mě zkrátka trochu zklamalo. No jo, jsem vemi náročná.

A musím ještě vyzdvihnout konec. Někteří ho vnímají jako neskutečné pokažení celého pokaženého filmu. Já se spíš přikláním k druhé možnosti, a sice, že konec, konkrétněji posledních scéna byla přímo excelentní. Takové to, když film skončí a vy neustále tupě zíráte před sebe, brada vám spadla někam k hrudníku, v hlavě vám to šrotuje a chce se vám skákat nadšením, ale v reálu se zmůžete jen na slůvko aha. Navíc to vypadá, že se nám dostane i dalších dílů, což není úplně špatná vyhlídka. Vážně ne :D

Závěrem bych chtěla říct, že Drákula: Neznámá legenda je hodně povedený film. S historií, kterou známe my, toho má společného minimálně, kolikrát jsem ho spíš vnímala jako příběh odehrávající se v jiném alternativním světě, nikoliv ve středověké Transylvánii. A nevadilo mi to. Ani příběh, který byl vcelku prostý, mi zážitek ze shlédnutí nekazil, prostě mám slabost pro temného a fešného (anti-)hrdinu, který jediným mávnutím smete půlku nepřátelské armády. Holywoodská produkce se nezapře, nalákat lidi na fenomenálnost a teatrálnost to je její známý fígl. Jenže na mě to pořád funguje i přes poněkud pokulhávající příběh. Možná to bude Lukem Evansem, na kterého je radost se dívat (zvlášť když nemá zrovna košili :3 :D), nebo třeba tím, že jsem se po maratónu marvelovských filmů podívala na něco jiného. Možná to bude tím, že tíhnu k fenomenálním a značně teatrálním válečným scénám, kdy se proti celému vojsku postaví jediný muž. Aww :3 Třeba je to i tím, že jsem zatím žádný film s Drákulou neviděla. 

Asi za to mohou všechny výše jmenované fakty dohromady, ale já se vám musím přiznat, že jsem z Drákuly: Neznámé legendy úplně paf.

80%

Co na film říkáte vy?


You May Also Like

16 komentářů

  1. Na tohle se budu muset podívat už jenom kvůli tomu sexy herci :D
    Ale dobře, zaujalo mě rozhodně i všechno ostatní. Zatím jsem taky žádný film s Drákulou neviděla tak tohle by mohl být dost dobrý začátek! :) Děkuji za tip a vážně vydařená recenze, skvěle jsi ji napsala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda! Jeden z hlavních důvodů, proč se mi film líbí :D
      Děkuju :)

      Vymazat
  2. Už dlouho se chci podívat, ale stále není čas, ale snad to zvládnu o víkendu =)
    http://ggeek.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám... času není nikdy dost, já věčně nestíhám...
      Snad se ti bude film líbit :)

      Vymazat
  3. Už dlouho se chci na film podívat. Tak snad tento víkend =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych se chtěla tenhle víkend zas kouknout na nějaký film.... ale času je málo, vůbec nestíhám. Snad se ti bude líbit tak jako mně :)

      Vymazat
  4. Mně se film docela líbil, sice to není trhák, ale koukat se na to dala... jen tek konec byl divný :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No.. k trháku to má dost daleko.
      Ten konec byl fakt zvláštní :D Ale mě se líbil

      Vymazat
  5. Draculu jsem nedávno viděla, ale musím se přiznat, že jsem se na film musela podívat dvakrát, protože poprvé jsem u něho usnula :-D Luke Evans v hlavní roli perfektní, o tom žádná, ale bylo to něco trošku jiného, než jsem čekala. Kdybych film měla hodnotit, dala bych mu takových 65%, ale závěr byl skvělý.

    OdpovědětVymazat
  6. Heej,kouknu na film,o pár minut později sem a vidim recenzy :D
    Mán na to hodně podobný názor,brzy o tom taky napíšu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Pravda, no. Člověk se musí doopravdy ,,oprostit" od historických fakt, nebo touhy dozvědět se něco dalšího k legendě o Drákulovi :D
    Byl to krásný film s dobrým příběhem. Kdyby se to nejmenovalo tak, jak se to jmenuje, tak jsem o dost spokojenější :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co ti vadí na názvu? Docela by mě to zajímalo :D Mě se nezdá nějak špatný, možná by se to teda nemělo jmenovat Drákula, protože s ním to má společněho hodně málo :D

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)